VPLIV PREHRANSKIH DODATKOV NA PLODNOST

Danes vse več žensk svojo pozornost usmerja v svoj menstrualni ciklus. Vse več se jih namreč zaveda, da zdrav reproduktini sistem in zmožnost zanositve le nista tako samoumevna.

Poleg tega pa način življenja kot ga imamo danes (stres, prevelika raba tehnologije in zrenje v umetno svetlobo, nezdrav način prehranjevanja, premalo gibanja, premalo spanja, kajenje, alkohol, …) pušča spremembe tudi na menstrualnem ciklusu oziroma v reproduktivnem sistemu tako moškega kot ženske.


Ženska ima možnost preko spremljanja menstrualnega ciklusa videti in slediti ali je njeno telo zdravo, sposobno in pripravljeno na zanositev.


Zdrav menstrualni ciklus, kako se pripraviti na zanositev
Foto: Happy Memories Studio


ZDRAV MENSTRUALNI CIKLUS

  • je dolg od 23 do 35 dni,

  • krvavitev ni daljša od 8 dni,

  • bolečine ob krvavitvi niso prisotne na način, da naredijo žensko popolnoma nefunkcionalno,

  • folikularna faza (obdobje od menstruacije do ovulacije) je spremenljive dolžine,

  • pred in v času ovulacije ženska zazna prozorno vlecljivo sluz, ki semenčicam omogoča transport do jajčne celice,

  • lutealna faza (obdobje od ovulacije do dneva pred naslednjo menstruacijo) ni krajše od 11 dni in ni daljše od 16 dni.

To so neki osnovni kriteriji, ki veljajo za zdrav menstrualni ciklus. Seveda se ti kriteriji skozi življenje ženske tudi naravno spreminjajo, recimo, ko ženska vstopi v neko drugo plodno obdobje (obdobje po porodu, predmenopavzalno obdobje) in je ta spremenljivost menstrualnega ciklusa lahko le začasna. Torej odstopanje od zgoraj omenjenih osnovnih kriterijev ni vedno pokazatelj bolezenskega stanja.


Za svoje telo lahko vedno naredimo nekaj, da je bolj zdravo in bolj optimalno tudi za doseganje zanositve in za zdravo nosečnost. Seveda tu govorimo o zdravem življenjskem slogu, ki vključuje zdrav način prehranjevanja, gibanje, urejen ciklus spanja in obvladovanje stresa. To je osnovna podlaga brez katere skorajda ne moremo doseči pozitivnih sprememb in učinkov.



Prehranski dodatki za boljšo plodnost, kako pripraviti telo na zanositev, prehranski dodatki v nosečnosti, zdrav menstrualni ciklus
Foto: Happy Memories Studio


USTREZNO HORMONSKO RAVNOVESJE


Potem pa so za ustrezno hormonsko ravnovesje in zdravo plodnost lahko zelo pomembna tudi prehranska dopolnila, ki pripomorejo k izboljšanju splošnega ter reproduktivnega zdravja, kar je seveda pomembno za uspešno doseganje zanositve. Dandanes tudi zdrava prehrana ne vsebuje vedno vseh hranilnih snovi, ki jih telo potrebuje in prav tu si lahko pomagamo s prehranskimi dopolnili. Določeni vitamini in minerali dokazano delujejo na hormonsko ravnovesje in dozorevanje semenčic.

Pomembno pa je, da zdrav življenjski slog vzdržujemo dlje časa, prav tako je pomembno večmesečno jemanje prehranskih dodatkov (vsaj 3 do 6 mesecev), saj telo potrebuje čas, da ob tem ustrezno reagira in optimalno stanje v telesu tudi vzdržuje.


Spodaj bom zapisala le nekaj prehranskih dodatkov, ki jih pogosto priporočam svojim klientom:


OMEGA-3

So koristne maščobe, ki imajo pozitiven vpliv na delovanje vseh sistemov v telesu, tudi na reprodukcijski. Zdrave maščobe so pomembne za nastajanje hormonov v našem telesu. V kolikor je teh premalo imajo lahko ženske hitro neustrezen nivo hormonov in težave z menstrualnim ciklusom. Za moške je omega 3 pomemben, ker so semenčice bogate s prostaglandini, ki se iz teh maščob proizvajajo. Pomanjkanje se lahko izraža v slabi kakovosti in manjši količini semenčic.


VITAMIN C

Vitamin C je pomemben antioksidant in pripomore k izboljšanju in podpori imunskega sistema. Dober imunski sistem je pomembna podlaga za ustrezno hormonsko ravnovesje, prav tako pa pripomore tudi h dobri kakovosti semenčic. Za podporo imunskega sistema je izrednega pomena tudi vitamin D.


SVETLINOVO OLJE

V zadnjem času se za ustrezno hormonsko ravnovesje vse bolj uporablja tudi Svetlinovo olje. Poleg tega pa gama linolenska kislina, ki jo vsebuje podpira proizvodnjo plodne sluzi v materničnem vratu. Svetlinovo olje je priporočljiv dodatek za ženske, ki se srečujejo s kratko lutealno fazo, PMS-jem in z bolečimi menstruacijami.


MAGNEZIJ

Magnezij se je izkazal kot učinkovit prehranski dodatek pri ženskah, ki se srečujejo z bolečimi menstruacijami in s PMS-jem. Boleče menstruacije povzroča povečana sinteza prostaglandinov, kar pa dodatek magnezija uspešno zavira. Posledično naj bi magnezij pripomogel tudi k širjenju krvnih žil kar pripomore k boljši prekrvavljenosti maternične stene.


CINK

Cink je eno izmed najbolj razširjenih prehranskih dodatkov za plodnost pri obeh spolih. Cink je pomemben za delitev celic, pa tudi za tvorbo progesterona, ki pripravi žensko telo na morebitno nosečnost. Pri moških ima vpliv na dozorevanje spolnih celic in na ustrezno raven hormona testosterona.


KOENCIM Q10

Raziskave so pokazale, da so moški z rednim jemanjem koencima Q10 dosegli boljšo plodnost. Dodatek koencima Q10 namreč poveča količino snovi v semenski tekočini, ki izboljša gibanje semenčic. Dodatek Koencima Q10 pa se je izkazal kot učinkovit dodatek tudi pri ženskah s PCOS, saj je ob rednem jemanju pripomogel k manjši odpornosti na inzulin.

Pri izbiri prehranskih dodatkov za izboljšanje hormonskega ravnovesja in plodnosti je pomembno, da je čimbolj urejen tudi življenjski slog, pomembno je redno jemanje izbranih prehranskih dodatkov, zadostna mera potrpežljivosti in vztrajnosti, pri ženski pa je zelo dobrodošlo, da spremlja tudi svoj menstrualni ciklus, saj lahko iz njega prepozna izboljšanje in pozitivne učinke, ki jih bodo sčasoma uvedene spremembe tudi prinesle.



Blog zapis je pripravila:

Alison Kogoj, dipl. med. sestra in licencirana svetovalka o naravni plodnosti

Instagram profil, kjer svetuje o naravni plodnosti: Abili naravna plodnost



Omenjene prehranske dodatke, ki vplivajo na boljšo plodnost najdete v naši spletni trgovini: