top of page

Ana iz @prehranazadva: "Za pravilno delovanje ščitničnih hormonov zagotovi telesu potrebna hranila."

V današnjem blogu bom nekaj besed namenila delovanju ščitnice in kako jo

podpreti… Ščitnica je žleza z notranjim izločanjem, ki izloča dva hormona; in sicer

T3 in T4, ki v telesu kontrolirata predvsem presnovne procese. Če ščitnica

deluje premalo oziroma izloča premalo hormonov (hipotiroidizem) ali preveč

(hipertiroidizem) v telesu pride do porušenega hormonskega ravnovesja in

težav. Nepravilno delovanje ščitnice se potrdi z laboratorijskimi izvidi, ki

jih interpretira za to usposobljen endokrinolog.


Super Kelp vpliv na ščitnično delovanje

Nepravilno delovanje ščitnice se lahko kaže z različnimi simptomi. Nezadostno

delovanje se lahko izraža v pridobivanju telesne mase, težavah s suho kožo,

nizki telesni temperaturi, občutljivosti na mraz, utrujenosti, itd. Prekomerno

delovanje ščitnice se pogosto kaže z občutkom šibkih mišic, povišanim

bitjem srca, izgubo telesne teže pri nekaterih ženskah pa je spremenjen

oziroma nereden tudi menstrualni cikel.

Zaenkrat se težave s ščitnico še vedno najbolj uspešno zdravi farmakološko;

torej z dnevnim jemanjem predpisanega odmerka zdravil, ki jih predpiše endokrinolog.

Pravilno delovanje ščitnice podpremo z zdravim življenjskim slogom, kamor

zagotovo sodi tudi prehrana.

Za pravilno delovanje ščitnice in tvorbo ščitničnih hormonov moramo telesu

zagotoviti vsa pomembna hranila.


Pozornost pa je potrebno nameniti zadostnemu vnosu železa, ki

sodeluje pri nastanku ščitničnih hormonov. Prav pomanjkanje železa je eno

najpogostejših prehranskih pomanjkanj sodobnega časa. Preprečimo ga lahko z

rednim uživanjem živil živalskega izvora – z železom so bogati predvsem rdeči

kosi mesa, ki pa naj se, zaradi višje vsebnosti nasičenih maščobnih kislin, na

jedilniku vseeno ne znajdejo prevečkrat. Pomanjkanje železa je možno odpraviti

tudi z uživanjem prehranskih dopolnil ali zdravil, a vedno pod nadzorom

zdravnika ali predhodno opravljenimi krvnimi testi.

Poleg železa pri nastanku ščitničnih hormonov pomembno vlogo igrata tudi

magnezij in jod. Magnezij je zastopan predvsem v temnolistnati zelenjavi,

semenih in oreščkih, lahko pa ga uživaš tudi v obliki prehranskega dopolnila. V

naši ponudbi najdeš magnezij v obliki tri-magnezijevega citrata.


V sklopu pomembnih hranil, ki prispevajo k pravilnem delovanju ščitnice pa

seveda ne moremo mimo joda. Jod je mineral, njegovo pomanjkanje pa je bilo v

preteklosti povezano s pojavom golšavosti. V razvitem svetu težava na

srečo ni več prisotna, saj smo problem uspešno rešili z uporabo jodirane

kuhinjske soli. Poleg tega se jod nahaja tudi v morski hrani, kot so ribe, školjke,

rakci pa tudi morske alge. Prav slednje so v prehrani Slovencev zelo skromno

zastopane, verjetno predvsem na račun geografske lege. Pogosteje se morske

alge pojavljajo v prehrani Japoncev, med tiste, ki jih redno uživajo pa sodi tudi

kelp. Prav iz te alge pridobivajo tudi istoimensko prehransko dopolnilo, ki je

namenjeno podpori zdravju ščitnice. V naši spletni trgovini se nahaja

prehransko dopolnilo Kelp z GMP certifikatom najdeš pa ga tukaj: https://www.dodajprehrani.si/product-page/super-kelp, priporočamo redno dnevno

jemanje; 1 kapsula dnevno podpira delovanje ščitnice, posledično podpira presnovo in

ohranja dobro raven energije.



Svetovala je Ana Zrimšek,


svetovalka za prehrano med nosečnostjo



 

www.dodajprehrani.si

Комментарии


Preverite v trgovini