Objavil

Vitamini in minerali

Res potrebujemo vitamine in minerale dodajati k prehrani?

Človek je v dveh milijonih let obstoja razvil mehanizme, ki mu omogočajo kar najboljši izkoristek hranilnih snovi. In pravilna prehrana je ključnega pomena za dobro presnovo oz. metabolizem.

Naše življenje danes oblikujejo natančno določen urnik, premalo spanja in nenehen pritisk za doseganje uspeha. Toda še bolj se je spremenila prehrana – ta je vedno bolj procesirana. Zato se je v zadnjih 40. letih ravnotežje v našem organizmu povsem porušilo. Kot posledica prihaja do pogostejših težav s presnovo. Osnova za delovanje le-te pa niso sladkor in maščobe, čeprav bi to lahko sklepali iz navedb hranilnih snovi na embalaži živil. Navedbe vsebujejo namreč le kalorije, ogljikove hidrate in maščobe – prazna hrana, ki služi zgolj za gorivo telesu, ne pa tudi za storilnost.

Mikrohranila, kot so vitamini, minerali in mikroelementi sestavljajo tri četrtrine življenjsko pomembnih bioloških snovi. In ravno tukaj imamo porušeno ravnotežje: ker je več kot 70 % živil, ki jih danes zaužijemo industrijsko predelanih, pri čemer izgubijo številne hranilne snovi. Hrana danes vsebuje le še tretjino vseh vitaminov in zgolj polovico vseh mineralov in mikroelementov. 

Dobro počutje je odvisno od presnove

Značilni znaki našega slabo delujočega organizma so nezbranost (slaba presnova v možganih), hitra razdražljivost (slaba presnova v živcih), pogosta slaba volja (slabše prenašanje živčnih dražljajev), hitra utrujenost (slaba energijska presnova in hormoni), vsako zimo infekcijske bolezni (oslabljen imunski sistem). Izboljšanje presnove in s tem dobro počutje ter boljši imunski sistem lahko dosežemo z rednim vsakodnevnim uživanjem vitaminov, mineralov in mikroelementov.

Lahko verjameš, da je kar do 80 % bolezni je povezanih s prehrano?!

Zato je pomembno uživanje pravih živil, ki vsebujejo številne minerale, mikroelemente, vitamine, beljakovine in balastne snovi, namesto sodobnih predelanih industrijskih izdelkov, polnih maščob in sladkorja. Veliko pa si lahko pomagamo tudi s prehranskimi dodatki. Vsako najmanjše pomanjkanje takoj upočasni presnovo.

Naj omenimo nekaj najpomembnejših:

  • magnezij
  • omega 3
  • kalcij v sodelovanju z vitaminom D in K
  • vitamin C

Magnezij

Prehranski dodatek, ki ga priporočamo vsakomur je magnezijev citrat. Tricitratna oblika se najboljše absorbira in ne spodbudi prebave takoj, kot nekatere oblike magnezija. Jo pa na dolgi rok izboljša. Dodajanje magnezija k prehrani izboljša delovanje mitohondrijev, kjer v celicah poteka energijska presnova. Na lepem izgine utrujenost, izboljša se storilnost, počutite se umirjeni in polni energije. Magnezij  namreč vladar nad več kot 300 encimi, ki posegajo globoko v človekovo duševno počutje. Tri-magnezijevemu citratu pravimo antistresni mineral; namreč jemanje tega minerala proti stresu lahko bistveno izboljša razpoloženje in življenjsko moč. Prav tako prispeva k ohranjanju zdravih kosti in zob.

Omega3

O omegi3 je dokazanih ogromno pozitivnih učinkov in jo priporočajo dodajati k prehrani tudi zdravniki in strokovnjaki. Gre za nenasičene maščobne kisline, ki jih naše telo ne more ustvariti samo in jih moramo zaradi tega uživati dovolj s prehrano + dodajanjem s kvalitetnimi prehranskimi dopolnili. Zadostne količine s hrano je praktično nemogoče zaužiti dovolj na dnevni ravni. Ravnovesje nenasičenih maščobnih kislin v našem telesu vpliva na nemoten razvoj in rast ter pomaga pri nemotenem delovanju možganov, oči in živčevja. Dodajanje omega 3 v prehrano nosečnic naj bi po raziskavah zmanjševalo pojav anksioznosti, motenj pozornosti ter impulzivnega vedenja pri malčkih in otrocih. Esencialne maščobne kisline so esencialnega pomena za delovanje možganov ter lahko upočasnijo upad naših kognitivnih sposobnosti.

Vitamin D + K

Sta najpomembnejša vitamina za dobre kosti! Oba vitamina sta nujna za nalaganje kalcija v kosti, skupaj skrbijo za dobro kostno gostoto. Torej; samo kalcij za dobro kostno gostoto pri odraslih ni dovolj. Organizem namreč dodatno potrebuje vitamine D, K in C za optimalno nalaganje kalcija v kosteh ter hormone za kostno presnovo. Vitamin C pa skupaj z beljakovinami tvori kolagenske opornice, kjer se nato veže kalcij, ter tako spodbuja nastajanje celic za tvorbo kostnine. Vitamin K prispeva k normalnemu strjevanju krvi in v sodelovanju z vitaminom D posledično preprečuje srčno-žilne težave.Kostno gostoto lahko vedno izboljšate. Priporočamo vam le, da se dobro pozanimate o sodelovanju vseh vitaminov in mineralov, ki delujejo v sinergiji in pripomorejo k izboljšanju. Naš nasvet za zdrave kosti je:Vitamin D + K v kombinaciji z Vitamin C 1500mg in Tri-magnezijev citrat 900mg. Seveda pa se potrebno potruditi tudi s hrano, ki naj bo bogata s kalcijem. 

Vitamin C

Za vitamin C zagotovo že veste, da pripomore k boljšemu imunskemu sistemu, za obrambo pred prehladi … Njegova vloga v telesu pa je veliko večja. Sodeluje namreč pri ogromno telesnih procesih in da bi telo dobilo dovolj vitamina C bi morali na dan pojesti vsaj 15 srednje velikih pomaranč. Vitamin C sodeluje pri nastajanju kolagena za normalno delovanje kosti, žil, hrustanca, dlesni, zob in tudi kože. Prispeva tudi k zmanjševanju utrujenosti, izčrpanosti in normalnemu psihološkemu delovanju ter pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom. Na naših spletnih poličkah najdete vitamin C z dodanim šipkom, ki pomaga ohranjati zdrave in fleksibilne sklepe ter njihovo gibljivost. 

To so vitamini in minerali, ki jih priporočamo dodajati k prehrani prav vsakomur. Tudi v nosečnosti, saj so naši prehranski dodatki brez alergenov, konzervansov, soli, mlečnih derivatov, sladkorja, barvil, ipd. 

Povzeto po knjigi Minerali, Dr. Urlich Strunz, Andreas Jopp