Pokličite nas:
041 790 404
 

Pri nakupu nad 50 € je poštnina brezplačna.

Vsi artikli so brez glutena, škroba, laktoze ter konzervansov!

0,00 € - 0 items

V nakupni košari ni artiklov.

Znesek: 0,00 €

So maščobe res tako nezdrave?

11. 07. 16 13:00  |  Blog

Naj vas razveselimo, da temu že dolgo ni tako. Maščobe morajo biti del našega vsakdana in celo nevarno bi jih bilo izključevati iz naših jedilnikov. Če ste se ob tej novici široko nasmejali in začeli razmišljati o ocvirkih, ki si jih boste čisto brez slabe vesti privoščili že za kosilo, smo vas dolžni nekoliko ustaviti.

Pri uživanju maščob je potrebno namreč uporabljati "zdravo pamet" in se držati zdravega življenjskega vodila, da v ničemer ni dobro pretiravati. Potrebno se je podučiti katere vire maščob poznamo, katere naše telo za optimalno delovanje najbolj potrebuje in katere so tiste, ki jih samo nikakor ne more proizvajati in moramo za vnos poskrbeti s hrano.

1. Katere maščobe poznamo?

To skupino hranil delimo na nasičene (sem spadajo mast, maslo, kokosova maščoba) in na nenasičene (tukaj najdemo različna rastlinska olja, ter olja negojenih rib). Nenasičene naprej delimo še na enkrat in večkrat nasičene. Prve urejajo srce in ožilje, zmanjšujejo tveganje za nastanek rakastih oboljenj, ohranjajo odpornost na inzulin, ter s tem zmanjšujejo verjetnost za nastanek sladkorne bolezni.

Med večkrat nenasičene maščobne kisline pa sodijo omega 3 in omega 6 nenasičene maščobne kisline. Naše telo te vrste maščob samo ne more proizvajati, so esencialne, kar pomeni, da jih moramo v naše telo vnašati s prehrano. Pomagajo nam pri proizvodnji hemoglobina in energije, transportu kisika po telesu, podpirajo imunski sistem in telesu tudi pomagajo pri regeneraciji po telesni aktivnosti. Poleg vsega pa še spodbujajo našo presnovo, kar nam pomaga pri hitrejši izgubi telesne teže.


2. Koliko maščob pa naj bo na jedilniku?

Priporočljiv odmerek maščob je 25 do 30% dnevnega kaloričnega vnosa. Torej, če na dan zaužijemo 2.000 kalorij, potem to pomeni ne več kot 66g maščob. Od tega naj 30% maščob predstavljajo nasičene maščobe, 70% pa nenasičene maščobne kisline omega 3 in omega 6.

 

3. Ali poznamo naslednja dejstva o maščobah?

- kadar ne zaužijemo dovolj maščob, nimamo dovolj energije, saj vsebujejo dvakrat več energije kot oglikovi hidrati in beljakovine.

- če pojemo premalo maščob, nam lahko primankuje tudi vitamina A, D, E in K, ki so topni samo v maščobah.

- ogljikovi hidrati in sladkorji nigajo ravni inzulina, kar lahko vodi v okvare trebušne slinavke, diabetesa tipa 2, debelost in pomanjkanje koncentracije. Če bi v hrano vnašali več maščob, ravni inzulina ne bi tako zelo nihale in mi bi ostali zdravi.

- maščobe imajo nevtralen pH, zato telesa, za razliko od ogljikovih hidratov in beljakovin, ne zakisajo.

- odločno tudi vplivajo na plodnost. Ženske, ki imajo manj kot 22% telesne maščobe postanejo neplodne.

 

4. Na kaj moramo paziti pri izbiri maščob?

Kadar se odločimo za vnašanje nenasičenih maščobnih kislin v telo, moramo najprej preveriti njihov izvor, oziroma od kod je olje črpano. Najboljši vir omega 3 maščobnih kislin si lahko zagotovimo iz negojenih modrih rib (lososa, skuš, sardel), ki plavajo v neonesnaženih morjih. Pomembno je preveriti tudi pri kateri starosti so bile ulovljene, najbolje je, če so ribe še manjše, saj se tako v svoji življenjski dobi še niso utegnile najesti težkih kovin, ki utegnejo biti prisotne v morjih. Pomembno je tudi na kakšen način so ta olja skladiščena in kako so pakirana. Najbolje je izbrati omega 3 in omega 6 maščobne kisline, ki so shranjene v kapsulah, saj se s tem izognemo temu, da bi olje, zaradi temperaturnih vpliov izgubi svoje hranilne vrednosti. Pa tudi izkoristek olja je boljši, kadar je zaužito v obliki kapsule.

 


 

« Nazaj