Pokličite nas:
041 790 404
 

Pri nakupu nad 50 € je poštnina brezplačna.

Vsi artikli so brez glutena, škroba, laktoze ter konzervansov!

0,00 € - 0 items

V nakupni košari ni artiklov.

Znesek: 0,00 €

Hrana, ki greje

12. 02. 17 09:13  |  Blog

Kako pogreti svoje telo torej?

Redni sprehodi po mrzlem zimskem zraku pomagajo pri tem, da je v našem telesu vedno nekaj žerjavice, ampak ogenj hitro ugasne, če nanj pozabimo nalagati drva. V primeru gretja telesa drva zamenja t.i. "grelna hrana".

Beljakovine izrazito grejejo, medtem ko ogljikovi hidrati ohlajajo. Hrana, ki vsebuje veliko vode; sadje in zelenjava, hladi. Maščobe ne grejejo tako neposredno kot beljakovine, popularno kokosovo olje in maslo hladita naše telo in sta zato bolj primerna za toplješe dni. Če želimo uživati grelno hrano moramo preveriti tudi rudninsko sestavo, tista živila, ki vsebujejo več rudnin tako posledično bolj grejejo organizem. Toploto, ki jo živilo oddaja pa lahko laično določimo tudi preko okusa; grenka in sladka živila hladijo, pekoča, slana in kisla pa grejejo.

Zima je obdobje za ljubitelje rdečega mesa, klobas, mesnih izdelkov, poletje pa za perutnino, ribe in ostalo belo meso, ki telo v poletnih mesecih ohlaja. Mesni navdušenci, pozor! Prekomerno uživanje mesnih izdelkov namreč v telo sprošča pregrobo energijo, veliko sečne kisline in drugih presnovnih ostankov. Tudi v skupini rastlinske hrane lahko najdemo veliko živil, ki grejejo podobno kot mesni izdelki le nekaj več truda in brskanja je potrebno.

Med žiti najbolj grejejo rž, ajda, proso in koruza, ostala žita pa delujejo hladilno, ja tudi topel pirin kruh. Med zelenjavo je v želji po grelnem učinku najbolje izbrati korensasto zelenjavo, ki ne vsebuje veliko vode; rdeča pesa, repa, čebula in česen. Zelo zanimiv je podatek, da od stročnic greje zgolj in samo rdeča leča, kdaj ste jo nazadnje uporabili to zimo?

Oreščki vseh vrst pa so tako rekoč ognjena hrana, ki pa jo je pametno uživati skupaj z zelenjavo in v premišljenih odmerkih. Zmleti oreščki so še kako primerni za pripravo solatnih polivk.

Med mlečnimi izdelki izbirajte zrele sire, jogurte, medtem ko mleko in maslo hladita, jajca delujejo grelno.

Pomembno je, da hrano začinjamo z najrazličnejšimi začimbami in zelišči. Med najbolj ogrejevalnimi začlimbami so ingver, koriander, kurkuma, janež, kumina in tudi sol. Dobra praksa je zeliščne čaje mešati s tovrstnimi začimbami, saj zeliščni in pravi čaji v nasprotnem primeru hladijo telo.

Med alkoholnimi pijačami namesto piva velja pozimi izbrati kozarec rdečega vina, ampak če bi klobase in krače vso zimo spremljal kozarček rujnega bi se hitro spremenilo v peč tik pred pokom, kar pa za naše zdravje ni najbolje. Potreben je premišljen vnos hranil in vzdrževanje ravnotežja.

Kurkuma z dodatkom črnega popra bo pogrela naše telo, hkrati pa bo uspešno stimulirala vse telesne tekočine, da zakrožijo po organizmu in dvignejo naš imunski sistem.

« Nazaj